Betaling van uw rekening
Hoe is uw rekening opgebouwd?
Op uw rekening staat specifiek omschreven wat we tijdens de behandeling hebben gedaan. De tarieven van deze zogenaamde ‘prestaties’ zijn vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).
Daarnaast brengen we techniekkosten in rekening.
De rekening van onze praktijk
Wij versturen onze rekeningen voor behandelingen direct vanuit onze eigen praktijk. Hier gebruiken we de software van Payt voor. De software maakt het voor u mogelijk om uw rekeningen terug te vinden in een persoonlijke online omgeving (hier heeft u geen account voor nodig), eenvoudig uw rekeningen met iDEAL te betalen en te communiceren met de praktijk wanneer u vragen heeft over uw rekening of
een betalingsregeling wilt treffen.
Vergoeding van uw zorgverzekeraar
Op de rekening die u van ons ontvangt staat duidelijk aangegeven welk bedrag vergoed
wordt door de zorgverzekeraar. Dit is afhankelijk van uw leeftijd, type behandeling en de
voorwaarden van uw verzekeraar. Heeft u een vraag over de vergoeding van uw
zorgverzekeraar? Neem dan direct contact op met uw eigen verzekeraar.
De werkwijze van onze praktijk
De standaard werkwijze van onze praktijk is dat wij uw behandeling eerst indienen bij uw
verzekeraar. Het deel dat niet door uw verzekeraar wordt vergoed brengen we vervolgens bij
u in rekening. U heeft vervolgens 14 dagen om de rekening te voldoen. Dat kan u doen door
gebruik te maken van de digitale betalingsmogelijkheden, zoals iDEAL. Hebben wij nog
geen of een oud e-mailadres van u, maar wilt u wel graag uw rekeningen via de mail
ontvangen? Geef uw e-mailadres dan z.s.m. aan ons door.
Veilig digitaal
Al uw persoonlijke gegevens staan in een streng beveiligde omgeving. De software van Payt
is gecertificeerd (NEN7510), waardoor u er op kunt vertrouwen dat Payt adequaat en veilig
omgaat met uw gegevens.
Meer informatie over uw rekening, uw online omgeving of over Payt? Bekijk dan de pagina
speciaal voor patiënten: Payt of neem rechtstreeks contact met ons op.