Heeft u een klacht?
Vindt u dat u verkeerd of onzorgvuldig geïnformeerd of behandeld bent? Maak uw onvrede tijdig kenbaar. Daarvoor heeft u verschillende mogelijkheden.
U kunt direct ons klachtenformulier invullen.
Praat met uw behandelaar
Geef duidelijk aan dat u een probleem/klacht heeft. Vraag om een verhelderend gesprek met uw behandelaar. Meestal lost dit al veel onduidelijkheden op. U kunt dan gezamenlijk zoeken naar een passende oplossing.
Komt u er met uw behandelaar niet uit?
Advies van het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP). Heb je een vraag over een rekening of begroting? Over de gang van zaken in de praktijk of een behandeling? Stuur je vraag naar het Tandheelkundig Informatie Punt. Het TIP geeft antwoord op je vraag of verwijzen je door als dat nodig is.
Het TIP is opgericht door de beroepsorganisatie van tandartsen, de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (KNMT). Het TIP raadt soms aan uw probleem per brief aan de KNMT voor te leggen.
KNMT-klachtenregeling
Legt u op advies van het TIP uw klacht aan het KNMT voor? De KNMT-klachtenregeling kent 2 mogelijkheden:
- Een bemiddelende rol spelen;
- Overgaan tot formele behandeling van uw klacht, resulterend in een uitspraak.
Beide vormen zijn kosteloos. Op de website van het KNMT vindt u meer informatie over de klachtenregeling.